Advert

Adana cazibe merkezi yapılmalı

Otellerin doluluk oranları baz alındığında, Türkiye bu sene de turizminden beklediğini tam anlamıyla bulamayacak gibi görünüyor. Adana Bölgesel Turist Rehberleri Odası Başkanı Kudret İdemci, yakın geçmişte yaşanan terör olaylarının Türkiye’nin yurtdışındaki güvenli ülke imajını olumsuz yönde etkilediğini belirterek, “Turizm baltalandı’’ dedi. İdemci, Adana’yı yaşanır kılmak, Adanalının refahını artırmak, Adana’dan ilelebet gururla bahsetmek isteniyorsa, Adana’nın bir cazibe merkezi yapılması gerektiğini söyledi.

Adana cazibe merkezi yapılmalı
Adana cazibe merkezi yapılmalı Nevzat UÇAK

BÖLGE – Kısa adı ADRO olan Adana Bölgesel Turist Rehberleri Odası’nın Başkanı Kudret İdemci,  turizmi bir ülkenin asıl can damarlarını oluşturan bacasız sanayi olarak nitelendirdi. İdemci, “Turizmi olmayan ülkenin hayati fonksiyonları çalışmıyor demektir. Çünkü ekonomiyi besleyen, toplumlar arası kaynaşmayı sağlayan ve kültürleri buluşturan tek sektör turizmdir’’ diye konuştu. Geçmişte sıkça yaşanan terör olaylarının, Türkiye'nin yurtdışındaki güvenlik imajını olumsuz etkilediğini kaydeden İdemci, şöyle konuştu: “Başta Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri olmak üzere birçok destinasyonda tur iptalleri oldu. Turistler güvenli hissettikleri bir yerde seyahat etmek isterler. Bu yüzden Türkiye’de cereyan eden olaylardan ve dış basının abartılı yayın yapmasından ülkemize gelecek olan misafirlerde tedirginlik başladı. Ancak buraya geldikten sonra buranın, ziyaret etmek için güvenli bir destinasyon olduğunu, Türk insanının misafirperverliğini, yemeklerini, doğal ve harika arkeolojik mirasını var gücümüzle anlatmalıyız.’’

ADANA TURİZMİNİ PAZARLAMALIYIZ

İdemci, ‘’Şehit kanı ile bedeli ödenen bu toprakların kıymetini bilmeli, aynı coğrafya üzerinde dil, din, ırk ayrımı olmaksızın tek millet olabilmeyi başarıp, başka Türkiye’nin olmadığını bilmeliyiz’’ şeklinde konuştu. İdemci, yaşananlar karşısında pes etmeyi değil, olumsuzu olumluya çevirebilmenin çabası içerisinde olunması gerektiğine dikkat çekerek şunları kaydetti: “Tabi Kilikya ve Doğu Akdeniz illeri olarak bu fırsatları değerlendirmeliyiz. Çünkü turizm bir yerden sekteye uğrayınca aynı su misali, çıkış yolları aramaya başlıyor, Bölgeyi bir çekim ve cazibe merkezi haline getirecek Kazanlı-Tarsus sahil bandı, Mersin-Antakya sahil yolu ve Çukurova Havaalanı gibi asıl olan projeler takip edilmeli,  burada bakir olan, keşfedilmemiş ve güvenli bir destinasyon var elimizde. Bunu bir an önce gün yüzüne çıkartıp hem yurtiçi hem de yurtdışı turizm fuarlarında pazarlamalıyız. Çünkü Türkiye’deki ve dünyadaki diğer şehirler markalaşmak için cazibe merkezleri oluşturmaya çoktan başladılar bile. Biz de buradan yola çıkarak kendi markamızı oluşturmalıyız. Öncelikli amaç; Adana’nın tümüne turist çekmek veya Adana ili içerisindeki her yeri dünyaca bilinir kılmak değil, Adana metropolünü dünyaca bilinir kılmak ve bu metropole turist çekmek olmalıdır. Adana da hala hazırda bulunan birkaç nokta üzerinde çalışılmalı, mesela; tarihi eski Adana sit alanı, Saat kulesi, Taşköprü, Anavarza, Misis, Kozan, Yılankale gibi marka değeri yüksek olan yerler pazarlanacak ürün haline getirilip tanıtılmalı.”

CAN VERECEK PROJELERE İHTİYAÇ VAR

İdemci,  kentin hedeflerini yüksek tutması gerektiğini ifade ederek, şunları kaydetti: ‘’Adanalılar işe şehir merkezinden başlamalı, Adana’yı sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en güzel kenti yapmaya inanmalı, çünkü başarının yarısı inanmaktır, çözüm için odaklanmalı ve çalışmalıdırlar. Adana’yı markalaştırmak için gerekiyorsa Adana’yı sil baştan yaratmalıdırlar. Elimizde Türkiye’nin en büyük alana sahip keşfedilmemiş efesi(Anavarza),Ortaçağ şovalye şatolarını andıran Yılan kale, Sultanahmet’i aratmayan Sabancı camii, Dünya’nın ikinci Türkiye’nin ise en yüksek Saat kulesi, Dünya’nın yaşayan en eski taş köprüsü var, Adana için bütün bunlar pazarlanacak hazinelerdir. Adana’nın hem Dünya hem de Türkiye turizm pazarında söz sahibi yapacak projeler üretilmeli, şehrin marka değeri yükseltilmelidir. Adana’ya can verecek yeni projelere ihtiyaç vardır. Merak uyandıran, ağızdan ağza konuşulan ve haber değeri olan projelere ihtiyaç vardır. Adana’nın çehresini değiştirecek projelere ihtiyaç vardır. Mesela; Doğu Akdeniz’in en büyük hayvanat bahçesi, Disneyland tarzında ADALAND, Baraj gölü ortasında Dubai gibi gökdelenler, Tarihi kültür yolu oluşturulmalı, trafiğe kapatılıp mitolojik sahnelerle donatılmalı ve şehir estetiği oluşturulmalı, yapılacak devasal projelerle Adana bir cazibe merkezi olabilir.’’

ORDADOĞU’NUN ZENGİNLERİNİ ÇEKEBİLİRİZ

Adana’ya komşu olan illerin bazılarının nüfusunun kalabalık ve kişi başı gelirinin yüksek olduğunu anlatan İdemci, ‘’Adana çevre illere göre flaş bir şehirdir. Çevre illerden daha fazla sosyal imkânlara sahiptir. Çevre illerin zenginleri gerek eğlence, gerek alışveriş, gerekse yatırım için Adana’ya çekilmeli. Ortadoğu ülkelerinin zengin vatandaşları da buna dâhil. Adana konumu itibariyle Ortadoğu’ya çok yakındır.  Ortadoğu’da bulunan ülkelerdeki zenginlerde müthiş bir sermaye birikimi mevcuttur. Bu sermaye sahipleri gezecekleri ve yatırım yapacakları keyifli şehirler aramaktadırlar. Adana’ya yapılacak eğlence merkezleri, şehir meydanları, gelişmiş metro ağı, büyük alışveriş merkezleri ile şehir daha eğlenceli hale getirilebilir. Bütün dünya Ortadoğulu sermaye sahiplerini ülkelerine çekmeye çalışmaktadır. Adana Ortadoğu ülkelerinin zenginlerini kendisine çekebilmelidir’’ dedi.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Ünüvar: “Siyasette de sporda da ter akıtmadan başarı gelmez
Ünüvar: “Siyasette de sporda da ter akıtmadan başarı gelmez"
 “25 Haziran’da saltanat bitecek”
“25 Haziran’da saltanat bitecek”