Advert

Korsan otobüs uyarısı

Ramazan Bayramına sayılı günler kala, tatile çıkmayı planlayanlar zamlı bilet fiyatlarından şikayet ederken, yetkililer de yolcu talebinin artmasıyla gündeme gelen korsan taşımacılığa karşı vatandaşları uyarıyor.

Korsan otobüs uyarısı
Korsan otobüs uyarısı Nevzat UÇAK

BÖLGE - Bayramın yaklaşmasıyla yolcu taşımacılığı sektöründeki hareketlilik hız kazandı. Tatil dolayısıyla artan talebi karşılamakta zorluk çeken ulaşım firmaları, başta Ege ve Marmara olmak üzere belli bölgeler için ek seferler düzenleyecek. Tüketicilerin, bazı firmaların bilet fiyatlarını olması gereken bedelin üzerinde sattığı yönündeki şikayetleri artarken, yetkililer, bu durumun korsan taşımacılıktan kaynaklandığını öne sürüyor.

HAVA YOLU DA SIKINTILI

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan yetkililer, bayram arifelerinde seyahat etmek isteyen yolcu sayısındaki artışı gören pek çok firmanın, hava, kara ve deniz yolu ulaşımına fahiş zam yaptığını belirtti. Hava yoluyla seyahat edecek tüketicilerin haklarına dair yönetmeliği okumasını öneren tüketici dernekleri ise, şu görüşleri paylaştı;  "Hava yoluyla yolcu taşıyan şirketlerin birçoğu, kapasitelerinin üzerinde koltuk sayısına bilet düzenliyor. Hava yolu şirketleri, bazı yolcuların uçuşunu iptal edeceğine güveniyor. Yeterince iptal olmadığında da bazı yolcuların havaalanında mahsur kaldığına yönelik çok sayıda şikayet alıyoruz. Böyle bir durumla karşılaşan vatandaşlarımız, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğüne şikayette bulunsun. Ayrıca, uğradıkları maddi kayıpların tazmini için de ikametlerinin bulunduğu il veya ilçelerdeki tüketici hakem heyetlerine başvurabilir. Aynı durum, kara yolu taşımacılığında da yaşanıyor. Otobüs firmaları da, ek sefer düzenleyerek yüksek fiyatlarla bilet satıyor."

TÜKETİCİLER OLUMSUZLUĞU BELGEYE BAĞLAMALI

Karayolu Taşıma Yönetmeliğine göre yolcu taşıyan otobüs firmalarının, bilet fiyatlarını en az bir ay önceden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına bildirmesi, tüketicilerin de, ödedikleri bilet bedelinin firmaya ait otobüs terminalindeki yazıhanede duvarda asılı olmasına dikkat etmesi gerektiği hatırlatıldı.  Adana Çevre ve Tüketici Derneği’nden yapılan açıklamada şunlar kaydedildi; "Otobüs firmalarının internet sitelerinde de cari fiyatlarını açıklaması yasal zorunluluktur. Ödedikleri bedelle fiyat listesi arasında fark gören tüketiciler, bu durumu ilgili mercilere derhal şikayet etmeli, aradaki farkı da firmadan talep etmelidir. Firmanın söz konusu farkı ödememesi halinde de vatandaş, Tüketici Hakem Heyeti’ne bu bedelin iadesi olarak talepte bulunabilir. Tüketicilerin bu konularda bilgili, bilinçli ve belgeli olmaları büyük önem taşıyor. Tüketiciler, karşılaştıkları her durumu bir tutanağa, belgeye bağlamalılar.”

KORSAN SEFERLER BAYRAMI FELAKETE ÇEVİRİYOR

Yapılan açıklamada, kara yolu taşımacılığında firmaların diledikleri gibi ek sefer düzenleyemeyeceklerini belirtilirken, korsan seferlere dikkat edilmesi uyarısında bulunuldu. Korsan seferlerde yolculara sigorta yapılmasının söz konusu olmadığını vurgulayan açıklamada, şu ifadelere yer verildi; "Merdiven altı otobüs işletmeleri ve korsan seferler, bayramı felakete çeviriyor. Her bayram sonrası karşılaştığımız trafik kazaları, can kayıpları ve yaralanmalı olaylardan uzak kalmak için korsan sürücü, sefer ve otobüslerden uzak duralım. Yolcuların, biletlerini almadıkları seferlere binmemesi gerekir. Terminal dışında yolcu indirme ve bindirmek de yasaktır. Türkiye'nin her yerinde korsan taşımacılık var. İstanbul'da şu anda günde 400-500 otobüs korsan taşımacılık yapıyor. Bayram döneminde bu rakam yüzde 20-30 artıyor. Bunların yaptığı zam, otobüs firmalarına mal oluyor.“

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Ceyhan'a tarıma dayalı ihtisas sanayi bölgesi kurulacak
Ceyhan'a tarıma dayalı ihtisas sanayi bölgesi kurulacak
“Adana Üç Hilal ile  Yeni bir tarih yazar”
“Adana Üç Hilal ile Yeni bir tarih yazar”