Advert

OKUL ÇOCUKLARINA BESLENME ÖNERİLERİ!

Yapılan çalışmalar okul çağındaki çocuklarda sağlıklı beslenme ile başarının yakın ilişki içinde olduğunu bize gösteriyor.

OKUL ÇOCUKLARINA BESLENME ÖNERİLERİ!
OKUL ÇOCUKLARINA BESLENME ÖNERİLERİ! Nevzat UÇAK

Günümüzün yoğun koşuşturmacası sonucu çocukların sağlıklı beslenmelerine gerektiği kadar özen gösterememek ve tüm çabalara rağmen çocukların sağlıklı besinler yerine günü fastfood tarzı besinler veya abur cuburla geçiştirmek istemeleri ebeveynlerin büyük bir sorunu haline gelmiş durumda. Okul çağında kazanılan doğru beslenme alışkanlığının olumlu etkilerinin çocukların tüm yaşamları boyunca devam ettiğini söyleyen Medline Adana Hastanesi’nden Diyetisyen Merve Sehlikoğlu, “Gelişme çağındaki yanlış beslenme alışkanlıkları yetişkinlikte obezite, diyabet, tansiyon, kalp hastalıkları ve kolesterol yüksekliğine bağlı hastalıklara uygun ortam yaratır” diyerek ailelere çocukları için sağlıklı beslenme önerilerinde bulundu.
Kahvaltısız olmaz!
Çocuğunuz eğer kahvaltı yapmak istemiyorsa ona pratik bir kahvaltı hazırlayın! Ancak bu sade bir tost şekline olmamalı. Ona içinde bol yeşillik olan sandviçler hazırlayabilir yanına da yumurtasını haşlayıp sütünü verebilirsiniz. Çocuğunuz yine de uykuyu tercih ediyorsa az yağlı ev yapımı börek, taze 1 meyve, yanına bir bardak ayran hazırlayarak ilk teneffüste yemesi için beslenme çantasına koyup kahvaltıyı atlamamasını sağlayın.
Her şeyin fazlası zarar
Sağlıklı besinlerin bile fazlası zararlı. Bu durumda meyve yemiyor diye meyve suyuna ağırlık vermek ya da yemek yemiyor diye sürekli süt içirmek ona fayda yerine zarar verecektir. Örneğin fazla sütün kansızlığa, fazla protein içeren gıdaların kabızlığa, fazla meyve suyu tüketiminin de aşırı şeker alımına neden olduğunu unutmayın.
Sevmediği besinlerle         alternatif üretin
Çocukların da bir damak zevki ve seçme hakkı olduğunu unutmayın. Örneğin peynir ve yumurta yemek bazı çocuklara sevmediği şekilde kokabilir. Bu nedenle çocuğunuza besinleri onun istediği şekilde sunmaya özen gösterin. Katı yumurta yemiyorsa az baharatlı bir omlet, sıcak süt içmiyorsa soğuk muzlu süt, sebze yemiyorsa köftesine sebze katarak bu besinleri tüketmesini sağlayabilirsiniz.
Sağlıklı kuruyemişler yedirin
Sağlıklı yağlardan zengin kuruyemişler okul çağı çocuklarının tüketmeleri gereken besinler arasında ilk sıralarda geliyor. Fakat bu besinlerin kalori değerleri yüksek olduğundan porsiyon kontrolü yapmak şart! Bu nedenle günlük 10-15 adet çiğ badem veya 3-4 adet ceviz tüketmek çocuğunuz için yeterli olacaktır.
Kendi fastfoodunuzu         kendiniz yapın
Çocukların dışardaki hazır ve sağlıksız yiyecekler yerine evde sizin hazırlayacağınız sağlıklı yiyecekleri tercih etmeleri için onlara lezzetli alternatifler üretin. Örneğin; fastfood olarak hamburger menü yemek isteyen çocuğa evde hazırlanmış ekmek arası köfte ile bol yeşillikli salata hazırlayabilir yanında da fırınlanmış patates ile 1 bardak ayran sunabilirsiniz.
Şekerli ve işlenmiş         gıdalardan uzak tutun
Şekerli gıdalardan ve salam, sosis, sucuk gibi işlenmiş besinlerden mümkün olduğunca uzak durmalarını sağlayın. Şekerli gıdalar yerine evde yapılmış hafif sütlü tatlılar veya dondurma ile onları arada bir ödüllendirebilirsiniz.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
 Adanalı, METRO’yu kendi gücüyle yapar
Adanalı, METRO’yu kendi gücüyle yapar
İnşaatta yarı çıplak halde erkek cesedi bulundu
İnşaatta yarı çıplak halde erkek cesedi bulundu