Advert
Tüketicinin yüreğini tüketen ürünler
Yener EKİNCİ

Tüketicinin yüreğini tüketen ürünler

(central unit in the text - in the middle)

 Bilinçli tüketici; piyasadaki fiyatları, ürünleri araştıran, karşılaştırma yapan güncel bilgiye sahip kişidir. Bir haksızlıkla karşılaştığında veya zarara uğradığında hakkını nerede, nasıl arayacağını bilir. Gazette olarak bilinçli tüketicinin şikayetlerini duyurmak amacıyla hazırladığımız sayfamızda, bu hafta da birçok ürünün değerlendirmesini gerçekleştirdik.

Doğuş Çay’ın kalitesi mi değişti?

“En güzel çay” sloganıyla piyasaya sürüldüğünde, haksız olmadıklarını anladık. Tadın, rengi ve içimi gerçekten alışkanlıklarımızdan çok farklıydı. Alışkanlığımız öyle bir noktaya geldi, farklı marka çaylardan lezzet alamaz hale geldik. Bu kadar tercih edilmesine ve tüketilmesine rağmen, üretici firma tiryakilerde hayal kırıklığı yaratan bir kalite değişimine gitti. Son zamanlarda eski Doğuş Çay’dan eser kalmadı. Ayrıca paketin içinden yabancı maddeler de çıktığı ileri sürülüyor. Yapılan şikayetlerden bazıları şöyle;

Arzu Ö.: Çay paketlerinin içerisinden küçük taş parçaları çıkıyor. Sadece tesadüfen 1 pakette çıktığını düşünmüştük ama diğer paketlerde de aynı sorunla karşılaştık.

Hasan D.: Yerel bir market zincirinden Doğuş Çay aldım. Akşam eşim paketi açınca içinde tüylü kuş kanadı parçası çıktı. Firmanın müşteri hizmetlerini arayıp durumu bildirdim. Ürünü karşı ödemeli göndermemi, incelemeleri gerektiğini söylediler. İstediğim tek şey insanların sağlığını etkileyecek işlerde, kaliteye daha çok para harcayarak kontrol mekanizmalarını arttırsınlar.

Dilem N.: Yıllardır ailece içmekte olduğumuz Doğuş Filiz çay bizi hayal kırıklığına uğrattı. Çay tadı olmadığı gibi bardağı fullememize rağmen renk vermiyor. Bizi çaydan soğuttu diyebiliriz. İçerisinde bir şeyler değiştirildiği ya da bir gariplik olduğu belli. Çay tercihimizi yıllar sonra değiştireceğimiz belli. Yalnız yıllardır kullandığımız marka ve gerçekten tadıyla kendini kanıtlamış bir markaya yakışmadı.

***

Calve son zamanlarda şaşırtıyor

Hızlı tüketim ürünleri sektöründe, müşteri ve tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak kalitede güven sağlayan bir marka olan Calve, hiç kuşkusuz gözü kapalı tercih edilebilir. Uzun yıllardan bu yana, memnuniyet ifadesi dışında müşteri hizmetlerine yansıyan bir şikayet duymamıştık. Fakat her nedense, özellikle son bir yıldır soslarla ilgili ciddi sıkıntılar yaşanmaya başladı.

Osman K.: Marketten alıp eve geldim. Akşamüstü poşetten çıkarıp kapağı açtığımda ise küflenmiş bir kurtçukla karşılaştım. Şaşkınlıktan ne yapacağımı bilemedim. Kapakların ne kadar pis olduğunu biliyordum lakin bu kadarını beklemiyordum gereğinin yapılmasını arz ederim.

Mehmet Fatih Ç.: Yemek yerken Calve sarımsaklı mayonezimden bir naylon parçası çıktı. Konuyu Unilever müşteri hizmetleri ile görüştüm. 21.04.2015 tarihinde ürünün seri numarası ve çıkan maddenin fotoğraflarını mail yoluyla paylaştım. Firmadan geldiler ve bizden numuneyi aldı. O günden beri çıkan madde ile ilgili hiçbir dönüş yapılmadı..

Sezer B.: Marketten aldığım 600 gr mayonezin çok kötü bir kokusu var ve sıvı şeklinde akıyor. Müşteri hizmetlerine telefonla bilgi verdim fakat geri dönüş olmadı. Koskoca firmaya bunu yakıştıramadım.

***

Bağdat Baharatları ile içimiz rahat

Mükemmel desek yine de eksik kalır. Toz bibere kiremit tozu karıştırıldığını, kimyona renklendirici konulduğunu bildiğimizden, baharatlara karşı mesafeli duranların sayısı artıyor. Fakat Bağdat ürünleri o kadar kaliteli ve orijinal ki, kullandığınız yemeklerde bunu hemen belli ediyor. Yörelerinde doğal olarak yetişen baharatlar özenle seçilerek, Bağdat’ın baharat tadı ve aromasını koruyan özel işleme tekniği ile hazırlanıyor. Muhteşem yemeklerinizin lezzet sırrı olacak Bağdat Selection Serisi, şık ve modern tasarımlı, kullanım kolaylığı sağlayan sağlıklı ambalajı ile de dikkatleri çekiyor.

***

İpana’nın tadına ve etkisine ne oldu?

Diş hekimlerinin gerçekten taviye ettiği marka diş macunu hangisi diye sorsanız, tereddüt etmeden İpana olduğunu söyleyebilirim. İpana ile sağlıklı ağız ve dişlere kavuşmuş onlarca insan tanıyorum. Özellikle klasik olanlar dört dörtlük. Benim İpana’dan bir şikayetim yok ancak bazı ürünleri şikayet üzerine şikayet alıyor.

Berna M.: Kullanmış olduğum İpana 3'lü Etki (portakal aromalı) diş macununuz, dişlerimde net bir şekilde fark edilen renk değişimine (sararmaya) neden oldu. Dişlerimi koruması gereken macunun neden sarartıp zarar verdiğine dair açıklama yapmalarını talep ediyorum. Bu durumdan son derece rahatsızım.

Nagihan A.: İpana Pro Expert macunun tadı kas gevşetici Bengay gibi ve ağızda kızarıklık yaptı.

Nilüfer B.: Geçen hafta aldığım İpana pro-expert markalı diş macunu, ilk kapağını açıp kokladığımızda neredeyse kas ilacı Bengay gibi kokuyor. Tadı o kadar kötü ki, çürük bir şeyler yemiş gibi hissettim. Acaba son kullanma tarihi mi geçti diye baktığımda, tarihi bulamadım ama üretim tarihi 12/16 yazıyor. Yıllardır kullandığımız marka ama bu durumla karşılaşınca çok şaşırdık.

Merve K.: İpana marka pro expert diş macunu sadece bir kullanımımdan sonra dişetimde şiddetli çekilmeye, sonraki süreçte sarı iltihaplı kabarcıklara ve kabarcıkların patlaması sonucu kanlı yaralara sebep oldu. Diş macununun üretim tarihi 01/17.. Yani eski bir ürün değil.

 

***

First sakızlarından çıkan yabancı maddeler

Çiklet çiğnemek vazgeçilmez tutuklarımızdan biri. Sadece diş ve ağız sağlığı için değil, beynimiz için de yararlı olduğu yapılan bilimsel araştırmalarla ortaya konuldu. First marka çikletler için bu işin duayeni diyebiliriz. Markanın ürün yelpazesi o kadar geniş ki, markete gittiğimizde hangisini tercih edeceğini şaşırıyoruz. First en çok tercih edilen ürün olmasına rağmen, aynı zamanda en çok şikayeti de topluyor. Ayrıca iddialar da çok ciddi boyutlara ulaşmaya başladı.

Şule İ.: First Sensations ahududu ve karadut aromalı sakız aldım. Tam da çiğneyecektim ki, bir de ne göreyim. Sakızın yan tarafında uzunca bir iğne çıktı. Hala şoktayım dersem yalan olmaz.

Fatma G.: Sürekli First Sensations Karpuzlu sakızınızı çiğniyordum. Çiğnediğim sakızlar yüzünden kös yetmezliği oluştu. Doktorum çiğnediğim sakızdaki aspartam’dan kaynaklı olabileceğini dile getirdi. Aylardır bu hastalıkla uğraşıyorum. Aylardır mide bulantılarından kurtulamıyorum. Yetkili bir kişinin dönüş sağlamasını istiyorum.

Zehra Tuğba G.: First Sensations x-fresh limonlu sakızını içinden uzunca bir kıl çıktı. Bu nedir ya? Görmezsek kıllı sakız mı çiğneyeceğiz biz. Ne kadar temiz şartlar da üretiliyor görmüş olduk. Yetkili kişilere duyurulur.

Mahmut A.: 25.11.2016 tarihinde aldığım First X-Fresh serinletici kristaller sakızından sinek ya da böcek tarzı bir şey çıktı. Kutusunun içerisinde plastiğe yapışık ve uzun süre orada kaldığı beyaz bir ağ bağlamış duruyor.

***

Hacı Şakir’den alışılmadık koku

Hacı Şakir, Türkiye markalaşma tarihinde yer edinmiş tarihi bir sabun markası. Şu an yabancı bir firmada ama gelenekselliğini hiç bir zaman bozmadı. Son aylarda kalitesinin bozulduğu yönünde ciddi eleştiriler var. Özellikle kötü koktuğu belirtiliyor.

Oğuz Y.: Yıllardır Hacı Şakir leylak ve leylak sabunu kullanıcısıyım son aldığım lavanta sabun çok kötü kokuyor. Neyin özünden yaptılar Allah bilir. Yetkili arkadaşların acil olarak bu kötü kokuyla ilgili çalışma yapmalarını ve bu kadar büyük ve köklü firmanın bu kusuru gidermelerini rica ederim.

Sertaç S.: Senelerdir güvenerek kullandığımız Hacı Şakir doğal sağ sabun çok memnunuz ancak son aldığımız sabunda paketi açar açmaz dayanılmaz bir koku geldi. Köpürürse koku geçer diye bir adet denedik ancak ciltte bile koku bıraktı. İlgilenilirse memnun olurum.

Sevgi B.: Marketten 4 paket Hacı Şakir yeşil sabun aldım. Banyo için üretmiş. Önce koymuş olduğum sabunluğu yemyeşil boyadı, inanamadım. Sonra pamuklu bir bez alıp sabunu köpürttüm, yemyeşil boya çıktı. Demek ki saf zeytinyağlı diye sattığı sabunlara boya katıyor. Bu kadar büyük bir firmada böyle yaparsa diğerleri ne yapmaz.

***

Balküpü şeker için tatsız iddialar

Yıllar önce Balküpü’nün üretim tesislerini gezmiştim. Bu kadar temiz ve işini iyi yapan bir fimayla sık karşılaştığımı söyleyemem. O günden beri güvendiğim bir firmadır Balküpü. Ne yazık ki, bazı tüketiciler benim gibi düşünmüyor. Şekerin içinden çıkan yabancı maddeler firmanın güvenine gölge düşürecek türden.

Deniz D.: Yıllardır bu şekeri kullanıyoruz ama aklımıza gelmeyen bir şey başımıza geldi. Şekerin içinden fare pisliğine benzeyen cisimler çıktı. Küçük bebeğim var. Yese çocuk 40 türlü hastalık gelecek. 

Tekin T.: Balküpü markalı küp şeker aldım. Daha önce de olmuştu ama bu sefer daha fazla şekerde simsiyah lekeler var. Fabrikaya mail attım, oralı olmadılar. Nezaketen aradım, sorumlu kişi daha sonra döndü. ‘Gönderin, inceleyelim’ dedi. Pakete koydum,  3 aydır arayan soran yok.

Cebrail Z.: İşyerine aldığımız bal küpü kesme şekerin içinden fare pisliği çıktı. Bu denli firmaların kurumsallaşmaktan daha fazla insan sağlığını düşünmeleri gerekiyor.

***

Bu balık kokusu nedir Aptamil?

Bebeği için en iyisini isteyen anneler, Aptamil kullanmayı tercih ediyor. Haklılar da. Çünkü Aptamil bu işin uzmanı. Son zamanlarda firmanın bütün ürünlerinde neredeyse keskin bir balık kokusu hakim. Üstelik onca şikayete rağmen bunun ne olduğu hakkında bir açıklama da yapılmış değil.

Haydar D.: Üçer paketten toplam 2 adet Aptamil 5 aldım. İlk üçlük paketi bitirdik ancak eşim biberonların ve hatta bebeğin bile kötü kokmaya başladığını söyledi. Yeni biberon aldık ancak fark ettik ki sorun biberonda değil, 2 senedir sorunsuz kullandığımız Aptamil 5 çok ağır bir şekilde balık kokuyor. Kalan 3 paketi attık ve artık Aptamil almaya cesaret edemiyoruz, başka markaya dönmek zorunda kaldık. 2 senedir kullandığımız bir markaydı son dönemde ne olduysa bozulmuş.

Gülhan M.: Yine mağdur oldum, yine aşırı balık kokusu yine oğlumun sağlığıyla oynandı. Bu ikinci kez başıma geliyor oğlum Aptamil'e alışkın olduğu için başka mama içmiyor. Aptamil beni ikinci kez mağdur ediyor. Alışveriş merkezinden aldığım 5 numaralı Aptamil mama kullanma tarihi geçmediği halde bozuk çıkmıştır. İki adet mananın biri iade ettim birini çöpe atmak zorunda kaldım. Hem param hem bebeğimin sağlığı hem moral bozukluğu daha ne diyeyim pes diyorum.

Sultan B.: Kızım 1 yaşına gelince Aptamil 4 numara devam sütüne geçtik ama mamada inanılmaz bir balık kokusu var.

***

Nescafe’de şifre şikayeti

Kahve dünyasının vazgeçilmezlerinden Nescafe, lezzeti ve aromasıyla damakları sallıyor. Firma, ürünlerinin satışını ise neredeyse her 3 ayda bir gerçekleştirdiği çekilişle katlıyor diyebiliriz. Çekilişe katılmak isteyenler, paketlerin içinde şifre bulamamaktan şikayetçi.

Abdullah G.: Nescafe Gold 15 mart-31 Mayıs tarihleri arasındaki çekilişe için 1 adet 200 gr Nescafe Gold satın aldım fakat paket üzerinde veya içinde herhangi bir şifre bulamadım.

Burcu Ö.: Satın aldığım 15 Mart - 21 Mayıs 2017 tarihli çekiliş kapsamında geçerli ürün gösterilen 200g Nescafe Göld paketinden şifre çıkmamıştır. Ürünün barkod numarası 86906320

Nur U.: Çekilişe katılalım diye Nescafe Gold aldık. Üzerinde şifre iç yüzünde yazıyor. Paketi didik didik ettik şifre mifre yok! Siz insanlarla dalga mı geçiyorsunuz, yoksa enayi yerine mi koyuyorsunuz? Bu nedir? İnsanları kandırarak yaptığınız bu pazarlamadan haksız kazanç sağlıyorsunuz!

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Ünüvar: “Rahmetli Haydar Aliyev’in derin bir Türkiye sevgisi vardı”
Ünüvar: “Rahmetli Haydar Aliyev’in derin bir Türkiye sevgisi vardı”
“Buğday üretimini sürdürülebilir hale getirmek gerekiyor”
“Buğday üretimini sürdürülebilir hale getirmek gerekiyor”